سفارش تبلیغ
صبا ویژن
» Today hit:1 » Yesterday hit:0 » All hit:5961
  • فناوری اطلاعات
    » About Us » My logo
    فناوری اطلاعات

    » Day Links » My Archives » My Music
    »» چند نکته در باب اتحاد ملی ، انسجام اسلامی »» date:86/11/11 «» 8:11 ع

                                                                                                

     

     

                                    

     چند نکته در باب اتحاد ملی ، انسجام اسلامی

     

    سال 1386 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای   به سال « اتحاد ملی و انسجام                اسلامی» نامگذاری شد .

     این نام بر آیندی از نامگذاریهای سالهای اخیر بوده و به عبارت دیگر بیانگر هدف پیامبر اعظم (ص ) ، امام علی (ع ) و سایر پیامبران و معصومانِ  برای دعوت به دین الهی می باشد . به نظر  می رسد  ولی امر انقلاب بنا دارند در پرتو این نامگذاری  فعالیتها و سیاستگذاریهای کلان کشور و حتی سایر دول اسلامی را به سمت یکپارچگی و متحد نمودن ملت ایران و امت اسلامی در سراسر جهان هدایت کرده و آنرا در سال 86 ساماندهی و هدفمند نمایند .

     وظیفه دولتمردان و مدیران اجرایی و فرهنگی نیز آن است که با نصب العین قرار دادن این هدف کلان ، برای کشف راهکارهای اجرایی و عملیاتی نمودن آن نهایت سعی و تلاش خود را به کار بندند .

    با مروری بر تاریخ انقلاب ، دهه 1355 تا 1365 را می توان به عنوان درخشان ترین دوره اتحاد ملت ایران دانست  که تحت شعار و رهبری واحد ، همچون مشتی گره شده و به سان اعضای یک پیکر ، در مقابل دشمنان خود ایستاده و علیرغم وجود بحرانهای مختلف ، به پیروزی دست یافتند .

         با بررسی دقیق دوره مذکور و عوامل مؤثر بر اتحاد مردم ایران می توان راهکارهای عملیاتی و اجرایی صحیحی برای سال 86 در راستای تحقق اهداف این شعار محوری پیشنهاد نمود . عمده ترین عوامل مؤثر عبارت بودند از :

     

    1-  هدف واحد :  در دوره مذکور شاهد دو هدف اصلی می باشیم که دغدغه همه ایرانیان با تفکرات و قومیتهای متفاوت بوده و همه آنان را برای رسیدن به آن ، دور هم جمع کرده است : تفوق بر طاغوت زمان و رها سازی میهن از چنگ اندازی دشمنان و بالاخره بر پا نمودن حکومتی برخاسته از دل مردم .

    2-  همراهی ، همنوایی و همدردی مسؤولان با مردم : رکن مقوِّم اتحاد در سالهای اول انقلاب ، جدا نبودن مسؤولان از توده مردم بود . ، پرهیز از رانت خواری  و مرفه زیستن  و.... از جمله عواملی است که حد فاصل بین مردم و مسؤولان را تعیین می کند . متأسفانه اشرافیت برخی دولتمردان  در پستهای مدیریتی از جمله دلایلی بود که در اواخر دوران دفاع مقدس
    چهره نمایی کرده بود.

    3-   رهبری روحانیون دین مدار : یکی دیگر از عوامل بسیار مؤثر بر اتحاد ملت ایران ، پیروی مردم از روحانیون وارسته ای بود که فارغ از تعلقات و انگیزه های دنیوی ، خود را فدای دین و آرمانهای آن نموده و از هرگونه تلاشی برای هدایت مردم و گسترش اسلام فروگذار نمی کردند . تلاشی که نتیجه آن شکوفایی درخت انصاف ، جوانمردی ، آزادی خواهی ، از جان گذشتگی ، دستگیری از بی نوایان ، رأفت و محبت به همنوع و... بود که به نظر می رسد امروزه باید این نقش پر رنگ تر از گذشته خود را نشان دهد و بر آن تاکید بیشتر شود.

    4-  هوشیاری و بیداری مردم در مقابل توطئه های دشمن : مردم ایران همواره خود را در معرض حملات و تهاجمات فرهنگی دشمن دیده و هیچگاه اجازه زمزمه مماشات با شیطان بزرگ وایادی اروپایی خود که امروز شصتمین سالروز اتحاد خود را جشن می گیرند را به کسی نمی دادند . از همین رو باید به جریانات مخفی و پشت پرده ای که در حال رخنه به توده مردم ایران است، توجه وافی مبذول داشت و نطفه تفرقه و نفاق را خشکاند.

          5-  توجه ویژه به رهنمودهای پرچمدار انقلاب : قبل و بعد از پیروزی انقلاب ، رهنمودهای امام راحل (ره) به           عنوان  محور اصلی سیاستگذاری وتعیین خط مشی های کلان نظام مطرح بود رمز و بقای ماندگاری آرمان های                    انقلاب اسلامی در بازگشت به رهنمون های آن بزرگ مرد تاریخ و هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب است.

      به امید روزی که پرچم سربلندی و آزادگی ایرانیان بر فراز قله های رفیع وحدانیت ، اتحاد و یکپارچکی بر تارک تاریخ بدرخشد.



    امین فدائی
    »» comments ()

    »» Posts Title  
    سیستم ها ی مخابرات فیبر نوری
    [عناوین آرشیوشده]